7 typer av aggressiv reklam som ställer dig mot Google!

Office Data gives you office 365 database with full contact details. If you like to buy the office database then you can discuss it here.
Post Reply
masud ibne2077

7 typer av aggressiv reklam som ställer dig mot Google!

Post by masud ibne2077 »

Vill du veta 7 typer av aggressiv reklam från webbplatser som påverkas negativt av kvalitetsuppdateringar från Google?
Efter en annan stor kvalitetsfokuserad rankningsuppdatering daterad den 17 maj insåg jag att det fanns många exempel på kvalitetsproblem på webbplatser som påverkades av den här uppdateringen.

Detta inkluderade välkända funktioner, inklusive dålig användarupplevelse (UX), innehåll av låg kvalitet och aggressiv reklam.

Om du inte är bekant med Googles kvalitetsuppdateringar rekommenderar jag att du läser min serie med två artiklar om Search Engine Land som kommer att ge dig en gedigen förståelse för vad kvalitetsuppdateringar är, hur Google gör dem kända och vad som riktas mot.

Ur en aggressiv reklamsynpunkt har jag sett störande, irriterande och vilseledande annonser hundratals gånger samtidigt som jag analyserat webbplatser som påverkats negativt av uppdateringar.

Och om det är detta som orsakar min bildskärm, föreställ dig vad den kan göra med en användare.

Aggressiv reklam lämnar många rykande vapen bakom sig
Enligt min åsikt finns det ett bevisat samband köp telemarketingdata mellan aggressiva annonser, dålig användarupplevelse och hur Google utvärderar kvaliteten på en viss webbplats.

Som sagt, det är viktigt att förstå att det inte finns någon enskild trigger som gör att en webbplats påverkas negativt av Googles kvalitetsuppdateringar.

Istället finns det vanligtvis ett batteri av rökande skjutvapen som varnar den som söker.

Därför är det viktigt att ta en seriös titt på de faktorer som kan orsaka oss allvarlig skada och, enligt min mening, är aggressiv reklam som negativt påverkar användarupplevelsen en av dem.

Effekten av störande och aggressiv reklam är ett viktigt ämne som webbplatsägare måste förstå till fullo, för om de inte gör det är det lätt att vakna upp en dag och se detta:

Aggressiv reklam - Straffdiagram
Förresten, att Google gör detta är helt vettigt, enligt min mening.

Aggressiva, störande och vilseledande annonser leder till att användare känner sig besvikna över det innehållet och Google bryr sig mycket om att uppfylla användarnas förväntningar, eftersom det är det som får folk att återvända till Google.

Och om användarglädjen minskar med en liten procentandel, kan det bli en direkt träff för Googles intäkter (både på kort och lång sikt).

Det är det sista Google vill, eftersom Facebook, Apple, Amazon och andra är ivriga att stjäla sina kunder och dela med sig av sin reklam.
Post Reply